Concert van Frederike Berendsen en Julian Bohn

Op zondag 23 juni geven Frederike Berendsen (FRÉ) en Julian Bohn een concert in de Slangenburgse kerk. Het concert begint om 15.00 uur en duurt ongeveer een uur zonder pauze. De entree is € 5. Na afloop is er gelegenheid de musici en elkaar te ontmoeten bij koffie, thee of frisdrank voor de eenheidsprijs van € 2 per consumptie.

Frederike is zangeres, gitarist en songwriter. Als FRÉ maakt ze elektronische popmuziek met diepgaande, vaak politieke songteksten in het Nederlands en Engels. Julian is pianist en producent van popmuziek en werkt samen in diverse projecten zoals Boys Won’t Be Boys. Julian is in de Slangenburgse kerk geen onbekende, want hij begeleidt er geregeld de samenzang op de piano. Op 23 juni laten de twee musici hun synthesizers, elektrische gitaren en versterkers thuis en presenteren ze hun eigen repertoire in een exclusief akoestisch jasje. Frederike zal zingen en gitaar spelen, begeleid door Julian, met duozang en diverse toetseninstrumenten, waaronder piano en orgel.

Beiden zijn afgestudeerd aan het Conservatorium van Amsterdam, hebben opgetreden op diverse podia in Europa en waren te horen op gerenommeerde radiostations als NPO Radio en BBC Radio. In 2023 verscheen het album ‘Feels Like Home’, waarop Julian samenwerkt met FRÉ en een aantal buitenlandse musici. Eind mei is FRÉ’s nieuwe, Nederlandstalige EP ‘Atmosfeer’ uitgekomen. In 2021 waren FRÉ en Julian medeoprichters van de Nederlandse tak van Music Declares Emergency, een wereldwijde organisatie die oproept tot directe actie voor het klimaat. Samen met een diverse groep artiesten, professionals uit de muziekindustrie en milieuwetenschappers zetten zij zich in voor deze belangrijke zaak.