« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

24 mei 17.45 uur: Veganistische maaltijd bij de Kerkherberg in de Wingerd.

24 mei @ 17:45 - 19:30

€5,00

Op 24 mei hebben we de laatste kerkherberg in de Wingerd van dit seizoen. Matthew McPike, een zeer ervaren veganistische kok, kookt voor ons dit keer de maaltijd. Veganistisch eten is iets anders dan de meer bekende vegetarische maaltijd. Bij deze laatste eet je geen vlees (en soms ook geen vis), maar bij het bereiden van een veganistische maaltijd worden  helemaal geen dierlijke producten gebruikt. Je kookt dus zonder melk, eieren, room, kaas, vlees, boter, enz. Wel gebruik je kokosolie, plantaardige margarine/yoghurt, vers fruit, noten en vegan slagroom. Daarnaast werk je met heel veel verse groenten en kruiden. Voor een aantal mensen zal het een eerste kennismaking zijn met de veganistische keuken. Zij zullen  verrast worden door de volle smaak van de groenten en kruiden, en ontdekken dat bijvoorbeeld plantaardige yoghurt prima te eten is. Kom dus eens ervaren dat je ook heerlijk kunt eten zonder dat er dierlijke producten zijn gebruikt. Matthew is een ervaren kok die zelf al jarenlang op deze manier eet.
LET OP: In verband met tweede pinksterdag kunt u zich voor deze maaltijd opgeven op dinsdag 21 mei van 09.00 tot 10.30  uur bij Nel Keukenkamp, 06-39580120. Heeft u vervoersproblemen en woont u in de wijken De Huet of Dichteren dan kunt u vragen om opgehaald te worden.
Vanaf 17.45 uur zijn de deuren van de Wingerd open. De toegang is € 5,-. De kerkherberg is ook via het meedoen arrangement te boeken. Ook dan moet u zich ook even aanmelden bij Nel Keukenkamp op de aangegeven tijd.

Na deze maaltijd zijn we 3 maanden afwezig. Op vrijdag 20 september gaan we weer van start.

Datum:
24 mei